Tím jedním je offroadová verze 500DSX, nás ale teď zajímá neoklasika Voge 500AC. Vloni jsme testovali slabší verzi 300AC a vzhledem k tomu, že v nabídce byly i nakedy 300R a 500R, docela nás zarazilo, proč nebyla pětistovka i v případě řady AC. No a ejhle, neuplynul ani rok a pětikilo je tady.
Podobně jako je tomu u třístovky, i 500AC vychází ze svého nahého sourozence. Spojuje ho s ním tedy dvouválcový, kapalinou chlazený řadový motor s objemem 471ccm, o výkonu 47 koní (34,5kW) a točivém momentu 44,5Nm, převodovka je šestistupňová. Pokud se podíváte na ostatní komponenty a jste zastánci teorie, že co je z Číny, bude špatné, asi vám tuto představu nabouráme: přední brzdy nesou značku Nissin, ABS Bosch. U tlumení se sáhlo po značce Kayaba. Pneumatiky dostanete už v základu italské Pirelli. K tomu si doplňme přehledný TFT displej, kompletní LED svícení, možnost propojení kokpitu s chytrým telefonem, USB port a výfukový systém komplet z nerezu a je docela jasné, že tady o žádnou socku nepůjde.
No, není se co divit, protože Voge je prémiová značka známého koncernu Loncin a ten si ostudu určitě udělat nechce.
Zdroj: Motorbike 3/2022