Že patří značka Voge pod koncern Loncin už je známo, známé jsou u nás i jeji motocykly, at' už jde například o naked 500R či cestovní endura 500DSX a 650DSX. Na poli skútrů je ale Voge nováčkem a vzhledem k tomu je jasné, že se snaží zaujmout takříkajíc "na prvni dobrou". Nutno říct, ze se to značce docela daří, alespoň co se týká vzhledu. Počkat, že vám ten design něco připomíná? No jistě, Loncin dlouhodobě spolupracuje s BMW, a tak není podobnost novinky s BMW C 400 GT čistě náhodná.
4SR Max 350 je tak pohledným strojem, základní vzhled je lehce agresivni, ale ne tolik, aby to odradilo konzervativnější zájemce. Přední části dominuje výrazný dvojitý LED světlomet s denním svícením, přisvěcováním do zatáčky a slušný plexištít, kapotáž slibuje solidní ochranu před větrem a deštěm, při pohledu na sedlo je pak jasné, že tady se nebude tísnit ani dvoučlenná posádka. Ani s výbavou na tom neni SR4 Max nijak špatně, krom již uvedeného LED osvětlení má skútr i kontrolu trakce (a samozřejmě i ABS), bezklíčové zapalování, sedmipalcový TFT displej s možností propojení chytrého telefonu, USB zásuvku, a dokonce i kameru umístěnou mezi předním světlometem a plexištítem. Kamera se spouští automaticky po nastartování stroje, slot pro SD kartu, na kterou se záznam ukládá, je v pravé přední schránce. Mimochodem, na pravé rukojeti je i tlačítko se symbolem fotoaparátu - pokud jej zmáčknete, krom videa pořídíte i fotku. Nepředstavujte si ale, že je kvalita videa a fotek nějak úžasná, celovečerní film a plakát nad postel z toho asi nepořídíte - jde spíš o šikovný dokumentační prostředek, třeba pro případ sporné dopravní nehody atd. Úložný prostor? Ani tady výrobce neštřil, v přední části jsou dvě uzavíratelné schránky, pod sedlem je pak místo nejen na dvě přilby, ale vejde se k nim ještě pár drobností. Náš testovací kousek byl navíc vybaven i zadním kufrem.
Podiváme se na techniku.
Základem je kapalinou chlazený, jednoválcový čtyřtaktní motor se 4 ventily, elektronickým vstřikováním paliva a objemem 350 ccm. Jde o stejnou jednotku, kterou najdeme i u BMW C 400 GT, jen lehce poladěnou, takže má o něco nižší výkon i točivý moment, konkrétně jde o 21,3 kW (29 koní) při 7500 ot. /min a 30 Nm pri 6000 ot./min. Převodovku tvoří bezestupňový variátor. Tlumení se skládá z klasické hydraulické přední vidlice KYB a dvou zadních pružinových tlumičů, u kterých Ize nastavit předpětí pružiny. Brzdy dodala španělská značka J.Juan, na předním kole jsou dva kotouče o průměru 265 mm a čtyřpístkové třmeny, kotouč se stejným průměrem je i na zadním kole. Tak, základní informace máme, jdeme vyzkoušet, jak novinka obstojí v praxi.
Ve městě i mimo něj
Jako každý skútr střední třídy není ani SR4 Max zrovna drobkem. A ani nemůže být, pokud po něm chceme komfort i při delších cestách. Zároveň se ale nejedná o žádnou obludnost a manipulace s ním je až překvapivě snadná. Sedlo je rozumných 780 mm nad zemí, takže z něj pohodlně dosáhne většina z nás. U většiny současných TFT displejů si můžete nastavit grafiku, která se vám líbí a Ize to i zde. V každém případě je ta u SR4 Max velmi dobře čitelná. Krom základnich dat, tedy informací o rychlosti, otáčkách, stavu paliva v nádrži atd. znázorňuje například i tlak v pneumatikách, pokud připojíte smartphone, zobrazí se i příchozí hovory. Jízdní pozice je standardní. Tedy standardní pro cestovní skútry, takže krom základních, horizontálních nášlapů můžete využít i nášlapy šikmé. l spolujezdec má pro nohy místa dost a dost, i pro něj jsou zde místo klasických stupaček připraveny velkorysé plotny. Velmi dobrá je zde obratnost. 214 kg pohotovostní hmotnosti není úplně málo a čekal jsem, že půjde spíš víc o turistiku, než sport, nicméně s SR4 Max se dá jet i v zatáčkách velmi svižně. Překvapení je o to větší, že přední tlumení obstarává konvenční, nenastavitelná vidlice. Musim ale dodat, ze skútru chvíli trvá, než se rozvášní, určitě od něj nečekejte start ve stylu raketoplánu, zábava začíná až kolem 3 000 otáček za minutu. Z křižovatky tedy nijak razantně nevystřelíte, ale zas to není o tom, že byste se museli bát najet si na semaforech před auta - Jen je potřeba počítat s poněkud vlažnějším rozjezdem. SR4 Max se tedy v centru města neztratí, ovšem víc si s ním užijete mimo něj. Od nějakých 60 km/hod. krásně a plynule zrychluje až na cca. 150 km/hod. Tedy takhle, těch 150 ukazuje rychloměr, ale byl bych v tomhle ohledu skeptický, reálně půjde tak o 140. Ovšem i v téhle rychlosti je skútr naprosto stabilní, zřejmě i díky větším kolům (vpředu je patnáctipalcový a vzadu čtrnáctipalcový ráfek) a standardně dodávanym pneumatikám Pirelli Angel Scooter. Stoprocentně se můžete spolehnout i na brzdy, nemám, co bych jim vytknul
Loncin (a tím pádem ani Voge) není žádnou no name značkou, která tu dnes je a zítra po ní neštěkne pes, takže jsou bezpředmětné i hejty o zemi původu. Za mě je tedy Voge SR4 Max 350 určitě zajímavým strojem, který (pokud právě vybíráte skútr střední třídy) stojí za vyzkoušení. A věřím, že vás prekvapí stejně jako mě. Tedy příjemně.
Zdroj: Motorbike září / 2023