Motorkáři - Test VOGE 300AC: Malé čínské retro

Voge se jako první čínský motocykl prodral do horní poloviny žebříčku. To, že tento výrobce chce být lepší než ostatní z Číny, poznáte ihned.

Moje testování je o tom, poskládat do jednoho ucelenýho balíčku zážitky a zkušenosti z několikadenního ježdění.

 Pokud na motocykl koukáte z dálky, říkáte si, ano, tohle už jsem přece někde viděl. Silueta jako kdejaká japonská motorka. Promiňte, ale musím to tady říct trochu neomaleně. Pokud by totiž na nádrži bylo například Yamaha nebo Honda, vůbec bych nešpekuloval, že je tady něco špatně. Ještě nikdy se mi nestalo, abych byl s čínským výrobkem tak spokojený. Vždy tomu něco chybělo, někdy víc někdy míň, ale pokaždé jste nad něčím ohrnovali nos. Tady ne.

Lakování je zdařilé, matná zelená šmrncovní a logo Voge na nádrži pěkně ve 3D stylu. Přední obrácená vidlice svírá dvojici brzdných kotoučů a na přední dvoupístku není žádný název. Přední LED světlo je dost zajímavé, a byť nejsem zastáncem jeho tvaru i jeho grafiky svícení, tak aspoň něco nového. Sedlo, respektive obě sedla jsou z příjemně tuhého a poctivého materiálu. Pneumatiky jsou značky Cordial, tedy pro nás „no name”. Gripy rukojetí jsou ale z pořádné gumy a vypadají „poctivě”. Klíček zasunete do spínačky, otočíte a tady vás taky nic nepřekvapí. Žádné pazvuky nebo vyčvachtaný pocit laciného zpracování.

Přístrojovka je strohá a jen lehce moderní. Grafika fontů je ale obstojná a i přes menší údaje je čitelná. Dostanete tady ale jen to nejnutnější, takže otáčky motoru, aktuální rychlost, zařazený kvalt, stav paliva, celkové kilometry plus jedno denní počitadlo. Celkový stav a denní počitadlo si přepínáte levým tlačítkem a tím pravým jen měníte podbarvení přístrojovky z modré na oranžovou anebo do žluté. V zrcátkách nevidíte skoro žádné vibrace, což je v této třídě malý zázrak. Nepamatuji si jiný motocykl, že by nabídl tak čistý obraz za vámi. Škoda jen toho designu, který ubírá na praktičnosti a v jistý moment jsem stejně raději otočil hlavu, abych se přesvědčil, že vedle mě nic nejede. Pracoviště řidiče jako celek je fajn, jen mně lehce vadila až příliš jemná odezva při přepínání směrových světel. Až sem zapomínal občas blinkr vypnout, jak nedostanete do palce levé ruky pomalu žádnou zpětnou vazbu.

Posez je uvolněný a záda máte téměř rovně. Řídítka jsou trochu výš, než jsem zvyklý, ale vlastně proč ne. Vždyť tohle má být víc retro stroj z dvojice naháčů, které výrobce nabízí. Rozhodně se ale nebojte, že byste přišli o sportovnější zážitky, ale o tom až později. V každém případě se jedná o velice příjemnou pozici, kdy ani nohy nemáte zalomené a zkrátka na Voge 300AC vydržíte celý den a pořád vás to bude bavit. Ideálně na takové to popojíždění do města, na vesnici a někam na ryby, jednoduše univerzál na všechno.

.... Další dojmy a postřehy si můžete přečíst v celém článku.

Voge 300AC je tady a je potřeba s ním počítat. Poprvé jsem si u čínského výrobce řekl, že se to povedlo a je to plnohodnotný soupeř. To, že tady něco najdete, co vám nepřijde úplně top, není zásadní výtka. V této třídě je to o kompromisech. Pamatuji si, jak jsem byl nemile překvapený z prvního BMW G 310 R. To tady jsem si při jízdě pošmáknul víc a vlastně i ten design se mi líbí. Voge 300AC se povedlo, jen do příště polaďte prosím motor.

Zdroj: www.motorkari.cz
 

Celý článek

getGeoData

K vyhledání prodejce se používají služby třetích stran.
Při zobrazení mapy se ukládají soubory cookie z Map Google.
Zobrazit zásady ochrany osobních údajů.

Zobrazit mapu

MSA Motor Sport Accessoires GmbH
Am Forst 17b
D-92637 Weiden i.d.OPf.
Tel.: 09 61 / 38 85 - 207
info(at)voge-bikes.cz