Motorkáři - Test Voge 650DSX - Prostě traktor!

Cestovní enduro 650DSX. Motorka s motorem, který Loncin vyráběl pro BMW. S motorem, který proslul coby obrovský neutahatelný nezmar.

Jako milovník jednoválců jsem byl opravdu hodně zvědavý, jaké tohle „čínské géčko“ bude. Voge 650DSX si můj respekt rozhodně zasloužil, a je to také podpořeno faktem, jak pěkně je DSX postavené.

Celkově z 650DSX sálá všemi póry, že jde o dobrodruha.

Výbava na (nezpevněné) cesty

Pojďme se z celku přesunout na detaily. Jak je běžnou praxí, ty méně známé a řekněme rostoucí značky na zákazníky většinou útočí nižší cenou a lepší výbavou než stroje zavedené konkurence. Na tom Voge 650DSX nic nemění, a i tady se dá říct, že po téhle motorce sáhne ten, kdo chce za své peníze dostat co nejvíc. Začneme cestováním. Ochranu proti povětří zajišťuje plexi, nastavitelné jednoduše do tří poloh maticí zepředu – možná to není sofistikované, ale je to naprosto jednoduché a blbuvzdorné. Rozhodně se vám nestane, že budete po letech řešit nějaké porouchané soukolí, upadlý zobáček aretace apod. Plexi je tvarově i velikostí podobné tomu z 500DS, z jehož fungování jsem byl nadšený, takže jsem byl zákonitě zvědavý, jestli vysokou laťku udrží i šestpade. Tam mi ale čáru přes rozpočet udělal příplatkový deflektor, takže jak funguje sériové plexi, vám bohužel nepovím. Každopádně s deflektorem fachčí parádně, celou dobu jsem jezdil s enduro helmou se štítkem, což je často peklo, ale na DSX to bylo naopak v naprosté pohodě. Takhle klidnou hlavu jsem už dlouho na motorce neměl. Neznamená to však, že byste seděli ve vzduchové bublině, naopak, na tělo vám lehce pofukuje zřejmě okolo plexi, ale na palubě nejsou žádné turbulence. Za tohle má u mě Voge velké plus a jenom drobné mínus dostává za absenci byť jen jednoduchých krytů páček….

Jak se na něm sedí


Zdálky i zblízka vypadá dobře, žádnou zradu jsem neobjevil, tak pojďme konečně do sedla. Jeho výška je opředena tajemstvím, původní informace mluvily o 835 mm nad zemí, na oficiálním webu českého zastoupení se dočtete 860 mm. Já bych se spíš přikláněl k té první variantě, protože navzdory své lehce podprůměrné velikosti jsem z něj dosáhl na zem celkem v pohodě oběma nohama, samozřejmě ne na celá chodidla, ale prostě normálně. Žádné štafle. Tím se déesixo kvalifikuje do dalšího kola městského provozu, protože nehrozí, že byste na každém semaforu museli hledat ztracený balanc….

Zatáčíme, brzdíme a pružíme
 

Už čekáte pasáž o motoru? Kdepak, ještě chvíli vydržte. Teď se koukneme, v čem je ten motor zamontovaný. Rám je typově trochu podobný tomu z G 650 GS, ale konstrukčně dosti jiný, především je trubkový a rozhodně opticky mnohem hezčí. Po stránce pevnosti jsem mu taky žádné mouchy nenašel. Minimálně o dva řády hezčí jsou potom i jeho „periferie“, tedy přední a zadní vidlice. Kde géčko mívalo klasickou přední vidli a jeklovou kyvku, obojí v silně nehezkém a lacině vyhlížejícím provedení, tam Voge nabízí 41mm „apsajdu“ a moc pěknou tvarovanou kývačku…


Znovuzrozený jednoválec


Konečně se dostáváme k prvku, který možná bude pro dost lidí rozhodujícím faktorem ke koupi, a tím je motor. Dnes už skoro legendární jednoválcový buchar, který má své kořeny hluboko v minulosti u Rotaxu a který v pětiventilovém provedení poháněl Aprilii Pegaso a ve čtyřventilovém třeba i naše Jawy Classic nebo Dakar. Ale hlavně sloužil jako pohonná jednotka pro BMW od prvních F 650 po poslední G 650 GS, pro něž tento motor dokonce Loncin vyráběl! …

Koupit či nekoupit?


Johohó holenkové, tak to si musíte každý rozhodnout sám! Ale každopádně pokud se kloníte k té první variantě, já vám to rozmlouvat nebudu. Sto osmdesát tisíc už není úplně málo peněz, aby je člověk bez rozmyslu vyndal z peněženky s tím, že se uvidí, jaké to vlastně bude, nicméně v tomto případě je velkým lákadlem ten miliony kilometrů ověřený motor. Který, a to mu musím jednoznačně připsat k dobru, působí pořád stejným dojmem. Odspodu by mohl nemusel být tak zašpuntovaný, ale když točíte plynem, je to parádní svezení pro toho, kdo má rád jednoválce – a jelikož velké jednobuchy už prakticky vymřely (a ty od KTM/Husqvarny jsou jen adrenalinové), je to vlastně už jediné možné cestovně endurové svezení ve velkém objemu a za dostupné peníze.
 

Zdroj: www.motorkari.cz

 

Celý článek

 

getGeoData

K vyhledání prodejce se používají služby třetích stran.
Při zobrazení mapy se ukládají soubory cookie z Map Google.
Zobrazit zásady ochrany osobních údajů.

Zobrazit mapu

MSA Motor Sport Accessoires GmbH
Am Forst 17b
D-92637 Weiden i.d.OPf.
Tel.: 09 61 / 38 85 - 207
info(at)voge-bikes.cz