Motorkáři - Voge 500R: Dostupný sportovec pro nenáročné

Čínská značka Voge, prémiová odnož gigantu Loncin, je na českém trhu teprve rok, ale za tu dobu o sobě dala významně vědět.

Zatímco v Česku je jasným bestsellerem adventura 500DS, v sousedním Německu frčí spíše sportovně laděný naháč 500R. Jaký je?
S produkty Voge jsme měli co do činění loni hned několikrát a zanechaly v nás poměrně pozitivní dojem. Když vezmeme v potaz, že jde o novou značku a navíc ještě čínskou značku, což v lidech doposud nevyvolávalo většinově libé pocity. Zajímavé designy, osvědčené motory, dobré zpracování, nadstandardní základní výbava a očekávaně nižší cena než u konkurence, to jsou hlavní atributy, jimiž se stroje Voge snaží zaujmout veřejnost, a my bychom přidali ještě dobrou dostupnost náhradních dílů, neboť importérem je známá německá společnost MSA z příhraničního Weidenu, která k nám už půldruhé dekády vozí skútry a čtyřkolky Kymco a pár let zastupuje ještě F.B Mondial a Quadro, přičemž víme, že tady věci fungují. Ještě loni na jaře byla značce Voge předhazována malá dealerská síť, teď už čítá devět prodejců celkem rozumně rozmístěných po republice, takže po téhle stránce už je také všechno relativně v pořádku. Rozjeté to značka Voge má velice dobře a teď to bude hlavně o tom, jestli zákazníkům její produkty sednou i po jízdní stránce. Já jsem po veskrze pozitivních zážitcích s adventurami 500DS a 650DSX pln očekávání usedl na naháče 500R.

První dojem

Mít v portfoliu naháče střední třídy je prostě povinnost. To je základní stavební kámen skoro u každé značky. Motorka pro každého a pro každý den. Dříve to znamenalo kulaté světlo, pohodlné dvojsedlo a vzduchem chlazený motor, dneska jsou to ostré tvary, hranatá LED světla, sportovně rozdvojené sezení a moderní vodník. Že z těchto základních modelů potom vycházejí ty další retro stroje, které opět mají kulaté (i když LED) světlo a tvary jak ze 60.-80. let, je už znakem dnešní doby a ani Voge nezůstává pozadu, letos nabídku obohatí model 500AC postavený z erka přesně podle výše uvedeného receptu. Ale ten už bude vycházet dráž než těch 145 tisíc, co dáte za 500R, což je o 15 tisíc méně, než kolik zaplatíte za Hondu CB500F. Proč zmiňujeme právě tuhle značku, resp. konkrétní motorku, je každému trochu se orientujícímu motorkáři jasné. Erko je prostě anti-CB, když jej pohání motor úplně stejného typu, který vypadá jako přesná kopie a který Loncin dodává i jiným čínským značkám. Ale tohle jsme řešili na našich stránkách už mockrát. U Voge má trochu nižší výkon a trochu vyšší psanou spotřebu. Také po stránce designu jsou si oba motocykly hodně blízké, když nabídnou podobně futuristický vzhled a vůbec celkový přístup. Ovšem pozor, nechápejte mě špatně, Honda i Voge mají tvary svých plastů odlišné, tady vůbec Číňanům nepodsouvám, že by Japonce kopírovali. Chci tím říct, jak je jasně vidět, že 500R i CB500F chodí plavat do stejného rybníku. Další dojmy si můžete si přečtěte v celém článku.

Výbava

Proti cébéčku disponuje Voge lepší základní výbavou. Nebo aspoň disponoval. Téhle výhodě totiž Honda řádně zatnula tipec, když představila modely pro letošní rok a CB500 nafasovalo USD vidlici a dvojici předních brzdových kotoučů, navíc s radiálními čtyřpístky. To je pro Voge docela patálie, protože ještě loni se erko těmito prvky (brzdy má navíc jenom dvoupístkové) vytahovalo právě proti cébéčku, jež si muselo vystačit s klasickou vidlí a jenom jedním brzdovým kotoučem. Nicméně Voge ani teď nezaostává, to je důležité, a ty kotouče jsou navíc vykousané a ke třmenům vedou opletené hadice.

Co dále počítat do jeho aktiv? O pěkné kyvce už řeč byla, tak přidejme, že odpružení dodala Kayaba, že ABS je od Bosche a brzdy komplet od Nissinu, na kolech jsou obuty Pirelli Angel ST, žádná stlačená tma. Osvětlení je kompletně z LED diod, kromě brzdové je nastavitelná i páčka spojková, spolujezdec má k dispozici velká, ale designově hezká madla a pod LCD displejem máte USB zdířku. Ten displej sice není to krásné barevné TFT, jako má adventura DS, ale neuráží, nabízí i zařazený kvalt, palivoměr a údaje o spotřebě a navíc u něj kromě jasu můžete měnit i barvu podsvícení. Blbina, která potěší. Co potěší méně, jsou mizerně viditelné kontrolky blinkrů, zejména na slunci.

Další dojmy a postřehy si můžete přečíst v celém článku.

Zdroj: www.motorkari.cz

 

Celý článek

 

 

getGeoData

K vyhledání prodejce se používají služby třetích stran.
Při zobrazení mapy se ukládají soubory cookie z Map Google.
Zobrazit zásady ochrany osobních údajů.

Zobrazit mapu

MSA Motor Sport Accessoires GmbH
Am Forst 17b
D-92637 Weiden i.d.OPf.
Tel.: 09 61 / 38 85 - 207
info(at)voge-bikes.cz